Nowa era dla rowerzystów: Miliony na modernizację trasy w Sopocie!

Rozbudowa infrastruktury rowerowej w Sopocie

Sopot stawia na rozwój infrastruktury rowerowej, co ma na celu poprawę dostępności i komfortu dla mieszkańców oraz turystów. W połowie sierpnia rozpoczną się prace modernizacyjne na trasie rowerowej wzdłuż ulicy Łokietka, obejmujące zarówno budowę nowego odcinka drogi, jak i przebudowę istniejącej infrastruktury.

Zakres i szczegóły modernizacji

Projekt przewiduje stworzenie nowego fragmentu trasy o długości 180 metrów, który uzupełni istniejącą sieć. Całkowita długość modernizowanego odcinka wyniesie 930 metrów, a prace obejmą m.in. wymianę nawierzchni chodników oraz ścieżek rowerowych, co ma znacząco podnieść poziom bezpieczeństwa dla wszystkich użytkowników.

Kluczowe elementy prac budowlanych

W ramach inwestycji przewidziano nie tylko modernizację nawierzchni, ale również rozbiórkę starych struktur, przebudowę systemu kanalizacji deszczowej oraz zagospodarowanie zieleni miejskiej poprzez nowe nasadzenia. Dzięki temu projekt ma przynieść korzyści zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i estetycznym.

Organizacja ruchu podczas prac

Prace budowlane rozpoczną się od granicy z Gdańskiem i będą kontynuowane w kierunku posesji przy ul. Łokietka 51D. Mimo prowadzonych robót, nie przewiduje się większych utrudnień dla kierowców. Jedyną zmianą będzie tymczasowe przesunięcie przystanku autobusowego przy Ergo Arenie o około 80 metrów.

Finansowanie i harmonogram realizacji

Zakończenie projektu planowane jest na koniec roku, a jego realizacja jest możliwa dzięki wsparciu funduszy europejskich, które pokrywają znaczną część kosztów – ponad 4,36 mln zł. Nowa trasa rowerowa ma nie tylko poprawić bezpieczeństwo i wygodę użytkowników, ale również zwiększyć atrakcyjność turystyczną Sopotu.

Rozwój sieci rowerowej w Sopocie

Obecnie Sopot dysponuje siecią tras rowerowych o długości przekraczającej 22 km. Inwestycje takie jak ta mają na celu dalsze rozwijanie tej infrastruktury, co stanowi istotny element strategii miasta w zakresie zrównoważonego transportu.

Autor: Tymon Nieśmiałek