Sopot bije rekordy popularności w wakacje 2025 – statystyki mówią same za siebie!

Sezon letni 2025 w Sopocie dobiegł końca, a miasto podsumowuje jego osiągnięcia. Pomimo kapryśnej pogody, liczba odwiedzających była imponująca. Sprawdzono, jak działała Strefa Płatnego Parkowania, Eko Parking przy ERGO ARENIE, obłożenie hoteli, jak również frekwencję na sopockim molo oraz w Operze Leśnej.

Parkowanie w sezonie letnim

Sopocka Strefa Płatnego Parkowania przyniosła przychody wynoszące 4 135 918,28 zł. Wydano 1 302 dodatkowe opłaty dla kierowców. Eko Parking przy ERGO ARENIE, oferujący ponad 700 miejsc, działał przez całe lato. Od 28 czerwca do 31 sierpnia można było parkować tam bezpłatnie, pobierając bilet z parkometru. Z ekologicznych autobusów kursujących w godzinach 10:00–20:00 skorzystało 6 500 dorosłych i 3 800 dzieci.

Obłożenie hoteli i wpływy z opłat uzdrowiskowych

Mimo nie najlepszej pogody, sopockie hotele cieszyły się dużym zainteresowaniem. Średnie obłożenie wynosiło 81% w czerwcu, wzrosło do 85% w lipcu i osiągnęło 90% w sierpniu. W weekendy i podczas imprez kulturalnych rezerwacje sięgały maksymalnej dostępności miejsc. Opłata uzdrowiskowa przyniosła miastu 1 753 922,65 zł od początku czerwca do końca sierpnia, co przekłada się na 274 910 osobo-dób.

Ruch turystyczny i informacje dla odwiedzających

Sopockie punkty Informacji Turystycznej obsłużyły ponad 14 tysięcy turystów. Usługi te były dostępne codziennie, a w weekendy punkt przy ul. Dworcowej pracował do godziny 19:00. Wydano 2 200 Kart Turysty, a przechowalnie bagażu obsłużyły 3 139 sztuk bagażu. Wśród odwiedzających 37% stanowili cudzoziemcy – głównie Czesi, Niemcy, Szwedzi, Norwegowie i Hiszpanie. Z Polski najwięcej odwiedzających pochodziło z województw mazowieckiego, pomorskiego, śląskiego, dolnośląskiego i małopolskiego.

Molo – atrakcja dla tysięcy turystów

W okresie od początku czerwca do końca sierpnia 2025 roku sopockie molo odwiedziło 712 130 osób, nieco mniej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Od kwietnia, kiedy wprowadzono bilety wstępu, molo przyciągnęło 929 575 zwiedzających. Sprzedaż biletów odbywała się głównie w kasach (87%), a także przez biletomaty (7%) i online (3%). Popularność cieszyły się bilety grupowe i rodzinne, które stanowiły znaczną część sprzedaży.

Opera Leśna – centrum muzyki i festiwali

Latem 2025 roku Opera Leśna gościła aż 30 koncertów, które przyciągnęły ponad 79 tysięcy widzów. Od początku roku obiekt odwiedziło ponad 40 tysięcy osób. Na ten sezon zaplanowano występy na dużej i małej scenie. Dokonano także remontu Klubu pod Sceną. Opera była gospodarzem czterech festiwali, w tym dwóch muzyki klasycznej i dwóch rozrywkowych. Wydarzenia przyciągnęły nie tylko publiczność na miejscu, ale także miliony widzów przed telewizory.