Obecna edycja Top Of The Top Sopot Festival, mimo że przyciągnęła przed ekrany średnio 1,38 mln widzów, nie zdołała dorównać wynikom z ubiegłego roku. Zjawisko to wskazuje na stopniowe zmniejszanie się zainteresowania tym muzycznym wydarzeniem odbywającym się w sopockiej Operze Leśnej.
Zmieniająca się oglądalność festiwalu w Sopocie
Z danych dostarczonych przez Nielsen Audience Measurement wynika, że widownia tegorocznej transmisji na TVN wyniosła 1,38 mln osób, co przekłada się na 13,55% udziału w rynku telewizyjnym. W grupie odbiorców w wieku 20-54 lata, udział ten wyniósł nieco więcej – 14,12%. Jednak w 2024 roku średnia oglądalność festiwalu była wyższa o około 60 tysięcy widzów, co wskazuje na spadek zainteresowania. Trend ten utrzymuje się od kilku lat, sugerując, że formuła festiwalu telewizyjnego traci na atrakcyjności.
Najbardziej emocjonujące momenty festiwalu
Czwartkowy koncert „Orkiestra mistrzów” przyciągnął najwięcej widzów, choć transmisja została przerwana z powodu śmierci Stanisława Soyki. Średnio oglądało go 1,43 mln osób. Widowisko „Słowa mają moc”, z udziałem zespołów takich jak Kult, Ewa Bem i Enej, również cieszyło się dużą popularnością – obejrzało je 1,4 mln widzów. Wcześniejsze dni festiwalu przyciągnęły mniej osób – „Otwarta scena” z finałem Bursztynowego Słowika zgromadziła 1,36 mln widzów, a inauguracja festiwalu „Gorączka sopockiej nocy” przyciągnęła 1,33 mln osób.
Kontynuacja tradycji przez TVN
Top Of The Top Sopot Festival ma długą i bogatą historię, sięgającą początków lat 60. W ciągu dekad wydarzenie to było transmitowane przez różne stacje telewizyjne – TVP, Polsat, a od 2017 roku ponownie przez TVN. Stacja ta konsekwentnie angażuje się w organizację i transmisję festiwalu z Opery Leśnej, pozostając wierna tradycji sopockiego festiwalu.