W Polsce pojawiają się nowe kierunki podróży kolejowych, które od grudnia będzie obsługiwać RegioJet. Ta czeska firma transportowa planuje zaskoczyć pasażerów, oferując aż 8 połączeń dziennie z Warszawy do Krakowa, 6 do Poznania i 3 do Trójmiasta. Dodatkowo, w planach jest uruchomienie połączenia międzynarodowego do Czech przez Katowice. Te nowe trasy to znaczący krok dla RegioJet, który niedawno rozpoczął sprzedaż biletów na swoje pierwsze pilotażowe połączenie krajowe w Polsce, obejmujące trasę Warszawa – Kraków, prowadzącą przez Zawiercie.
Nowe trasy RegioJet: ambitne plany na polskich torach
RegioJet, znana z charakterystycznych żółtych pociągów, nie jest nowością na polskich torach. Wcześniej obsługiwała trasy międzynarodowe, takie jak Przemyśl–Praga, dostępne tylko dla pasażerów przekraczających granicę. Jednakże, firma postanowiła rozszerzyć swoją działalność i od grudnia ma zamiar oferować więcej połączeń w Polsce. W planach są trasy do Poznania, Trójmiasta oraz międzynarodowe kursy do Pragi i Wiednia przez Katowice i Ostrawę.
Pełen rozkład w kwietniu
RegioJet ogłosił, że pełna obsługa planowanych połączeń nastąpi dopiero 1 kwietnia przyszłego roku. Obecność nowych połączeń w wyszukiwarce PKP nie gwarantuje jeszcze ich uruchomienia. Istnieje możliwość zmian w harmonogramie, takich jak godziny odjazdów czy czas przejazdu. Nie jest również pewne, czy RegioJet zdoła przygotować wystarczającą liczbę personelu oraz taboru na czas.
Warszawa-Kraków: nowe standardy podróży
Na trasie Warszawa-Kraków firma planuje realizację 8 par pociągów dziennie, co oznacza znaczące zwiększenie dostępności tej relacji. Pociągi mają kursować co 2 godziny, z odjazdami z Warszawy Centralnej w godzinach nieparzystych. Przejazd zajmie od 2 godzin i 18 minut do 2 godzin i 23 minut. W odwrotnym kierunku, z Krakowa do Warszawy, czas podróży będzie nieco dłuższy. Co ciekawe, 3 pary pociągów będą miały dodatkowo przedłużoną trasę do Gdyni.
Połączenia do Trójmiasta: zaskoczenia na trasie
Pociągi zmierzające z Krakowa do Gdyni będą zatrzymywać się w Warszawie, a czas przejazdu wyniesie około 3 godzin. Na odcinku Warszawa-Gdynia przewidziano tylko dwa postoje handlowe: w Gdańsku Głównym i Sopocie. Brak przystanku w Gdańsku Wrzeszczu może być kontrowersyjny, gdyż Wrzeszcz to ważny węzeł przesiadkowy oraz centrum drugiej części miasta.
Połączenia do Poznania i międzynarodowy debiut
Na trasie Warszawa-Poznań RegioJet planuje 6 par pociągów dziennie. Odjazdy z Warszawy mają odbywać się co kilka godzin, podobnie jak w przeciwnym kierunku z Poznania. Dodatkowo, planowane jest nowe połączenie międzynarodowe przez Katowice. Pociąg ten ma kursować między Warszawą a stacją Petrovice u Karviné w Czechach, jednak na pewnym odcinku przewidziano autobusową komunikację zastępczą.
Decyzje o lokalizacji postojów zostały zatwierdzone przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, co oznacza, że ewentualne zmiany w tej kwestii mogą być trudne do wprowadzenia. Jednakże nowe połączenia RegioJet w Polsce to obiecujący krok dla rozwoju krajowego transportu kolejowego oraz zwiększenia konkurencyjności na tym rynku.