16 firm walczy o budowę obwodnicy z mostem przez Nysę w Opolskiem

W ostatnim przetargu dotyczącym budowy obwodnicy Sidziny w ramach drogi krajowej DK46, zainteresowanie wyraziło aż 16 firm oraz konsorcjów. Projekt ten obejmuje zarówno przygotowanie dokumentacji budowlanej, jak i wykonanie samej infrastruktury, w tym budowy mostu przez rzekę Nysa Kłodzka. Najtańszą ofertę przedstawiła firma Mirbud, wyceniając swoje usługi na 149,1 mln zł. Z kolei najwyższa propozycja, należąca do konsorcjum NDI i NDI Sopot, wyniosła 209,9 mln zł.

Lokalizacja i znaczenie inwestycji

Planowana obwodnica, której długość wynosi 8,5 km, będzie przebiegać po północno-zachodniej stronie Sidziny. Trasa obejmie tereny gmin Skoroszyce, Łambinowice oraz Niemodlin. Dzięki tej inwestycji możliwe będzie lepsze połączenie istniejących odcinków DK46, co z kolei zmniejszy ruch w centrum Sidziny oraz Malerzowicach Wielkich.

Elementy konstrukcyjne obwodnicy

Inwestycja przewiduje budowę czterech mostów, w tym jednego mierzącego ponad 500 metrów przez Nysę Kłodzką. Dodatkowo powstaną dwa skrzyżowania wyposażone w sygnalizację świetlną oraz specjalne przejścia dla zwierząt różnej wielkości – jedno dla średnich i trzy dla mniejszych.

Harmonogram realizacji

Projekt zostanie zrealizowany w systemie „projektuj i buduj”. Rozpoczęcie prac planowane jest na rok 2027, z zakończeniem inwestycji w 2029 roku. Budowa obwodnicy Sidziny jest częścią rządowego Programu budowy 100 obwodnic, który ma na celu poprawę infrastruktury drogowej w kraju.

Propozycje przetargowe

Poniżej znajduje się lista wszystkich ofert złożonych w przetargu:

  • Mirbud – 149,146 mln zł,
  • Colas Polska i Himmel i Papesch Opole – 149,801 mln zł,
  • Rubau Polska, Balzola Polska oraz Lantania – 149,839 mln zł,
  • Budimex – 156,866 mln zł,
  • Mosty Łódź – 158,978 mln zł,
  • P.H.U.B. Piotr Pawlica z Wysowa Mosty – 159,060 mln zł,
  • Duna Polska – 159,608 mln zł,
  • Strabag Infrastruktura Południe – 159,653 mln zł,
  • Intercor – 163,928 mln zł,
  • Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal – 164,345 mln zł,
  • Drog-Bud – 164,695 mln zł,
  • Intop – 174,589 mln zł,
  • Nowak-Mosty – 175,779 mln zł,
  • Mostostal Warszawa – 184,569 mln zł,
  • Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones – 195,345 mln zł,
  • NDI i NDI Sopot – 209,983 mln zł.

Wybór wykonawcy będzie miał kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju infrastruktury drogowej w regionie.